394. Omlet jak ciasto.

02 grudnia

W lodówce zalegają dwie kostki twarogu mielonego w kostce, których termin ważności nieubłaganie zbliża się ku końcowi. Trzeba więc jakoś zaplanować ich zużycie. Połowa jednej kostki poszła do dzisiejszego omletu. Przyznam, że osobiście wolę te z twarogu sernikowego lub typu klinek, gdyż ten mielony jest dość mocno zbity, co utrudnia wyrastanie omletu. Niemniej jednak w wersji świątecznej bardzo mi smakował :)

Co myślicie o dzisiejszych zdjęciach? Warto było zmienić przyzwyczajenie do parapetu? Gdzie Wam się najlepiej fotografuje? :)


Piernikowy grahamowy omlet twarogowy z otrębami owsianymi, granatem, ekstraktem z wanilii, ananasem i cukrem pudrem trzcinowym





PIERNIKOWY OMLET TWAROGOWY 
(przepis autorski)
 /1 porcja/

125 g twarogu mielonego w kostce (pół kostki)

3 łyżki mąki graham

łyżeczka przyprawy do piernika

szczypta kardamonu

kilka kropli aromatu pomarańczowego

łyżka miodu

owoce z połowy granatu

plaster ananasa z puszki

2 jajka

płaska łyżeczka proszku do pieczenia

łyżka oleju rzepakowego

łyżeczka cukru pudru trzcinowego

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Twaróg rozdrabniamy widelcem i łączymy z aromatem, przyprawą do piernika, miodem i żółtkiem. Następnie miksujemy na małych obrotach białko z powstałą masą. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia i jeszcze raz miksujemy. Smażymy na natłuszczonej olejem rzepakowym i dobrze nagrzanej patelni około 7 minut z każdej strony na małym ogniu. Podajemy z granatem, ananasem i cukrem pudrem.

Smacznego :)


Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego warto jeść go codziennie, by zachować zdrowie i piękną skórę. :)

You Might Also Like

25 komentarze

  1. Ale cudowny... Mogę prosić o przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. melduje się największa fanka Twoich omletów. raport: jak zawsze zachwycona :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie puchaty, mam ochotę na kawałek z ananasem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fotografowanie to może za duże słowo jak na mnie, ja ROBIĘ ZDJĘCIA na parapecie w kuchni, najlepsze światło:)
    A Twoje fotografie w znanym nam wszystkim otoczeniu są trochę Twoim znakiem rozpoznawczym, ale zmiana miejsca od czasu do czasu to całkiem niegłupie!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie, smakowite zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jest on podobny do tego sernikowego?
    Wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na parapecie ładnie wychodzą! Ale ten omlet, mistrzostwo! Uwielbiam twarogowe, do tego piernikowy i taki wyrośnięty *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Psinka w tle <3 Śliczna jest .
    Twoje zdjęcia są śliczne ... ja niestety nie am dobrego miejsca do fotografowania :<

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wyrósł :D JA robię właśnie na parapecie, bo ciemno jest gdzie indziej...

    OdpowiedzUsuń
  10. piona!!! za tak grubaśnego omleta :) ja nie wiem jak ty to robisz, ale ona są genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaje proszek do pieczenia, wtedy rosnie na patelni :)

      Usuń
  11. Rzeczywiście jak ciasto! Gruby Ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja najczęściej robię zdjęcia na podłodze, naprzeciwko okna :)
    omlet świetnie podany :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje omlety zawsze powalają mnie na kolana! (:

    OdpowiedzUsuń
  14. lubisz chyba omlety, co? :D jak widać - z wzajemnością!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę, Twoje omlety zawsze są tak cudownie grube! Świetny jest.

    OdpowiedzUsuń
  16. Omlet to moje ULUBIONE śniadanie, następnym razem napewno zrobię tak jak Ty z twarogu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. jadłam podobny jak byłam kiedyś na dukanie :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj