487. Ryżowe kluski na parze

06 marca

Pszenno-ryżowe kluski na parze podane z migdałowo-lnianym* kremem z awokado, twarogiem śmietankowym, mandarynką i ekologicznymi płatkami kokosa

* olej lniany firmy Biooil

Ryżowe jednak są najlepsze :)



Składniki ciasta drożdżowego (A):

1 łyżeczka drożdży
75 g mąki pszennej wrocławskiej

Składniki mieszam ze sobą, przykrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na godzinę. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Składniki ciasta ryżowego (B):

75 g mąki z brązowego ryżu
75 g maki pszennej wrocławskiej
75 ml napoju ryżowego Alpro

Przygotowanie:

Obie mąki przesiewam i mieszam ze sobą dodając stopniowo cukier. Dolewam napoju ryżowego i mieszam do uzyskania jednolitej masy.
Następnie łączę ciasta drożdżowe (A) i ryżowe (B) aż do uzyskania konsystencji gładkiego ciasta. Odstawiam na 4 godziny w ciepłe miejsce (u mnie na całą noc).
Następnego dnia rano dzielę ciasto formując bułeczki. Dłonie zwilżam wodą. Po uformowaniu odstawiam na 15 minut do ponownego wyrośnięcia.
Gotuję na parze przez 20 minut. Podaję z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

15 komentarze

  1. prezentują się przepysznie, wieki nie jadłam klusek na parze :)

    a drożdże suche czy świeże? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają rewelacyjnie, ja nigdy nie jadłam takich klusek, to chyba danie regionalne.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie się na takie pampuchy mówi! Uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  4. idealnie okrągłe Ci wyszły! spróbuję zrobić takie z mąki ryżowej. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny przepis, pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nie jadłam takich ryżowych!
    muszę koniecznie to nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajne danie, kluski na pewno smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają mega zachęcająco, ale chyba nie mam ani jednego składnika potrzebnego do ich wykonania... ech :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja dawno nie jadłam "pampuchów", bo tak z mamą nazywałyśmy kluski na parze :) W takiej wersji chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygladaja bardzo delikatnie na parze bardzo fajne <3 !

    OdpowiedzUsuń
  11. Co jak co, ale ryżowych to jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają ekstra! Takich jeszcze nie jadłam: )

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja mam pytanie: co zamiast mąki pszennej? :( żeby choć trochę rosły. Gryczana? Jaglana? Jakaś podpowiedz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... nie mam pojęcia - te mąki nie posiadają glutenu. Może owsiana? Chociażby z tego względu, że płatki owsiane są dość kleiste.

      Usuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj