507. Knedle z patelni czy serniczki z ricotty?

26 marca

Znów dostałam kilka opakowań ricotty. Trzeba więc je jakoś zużyć. Co można by z niej zrobić? Omlet, placuszki, sernik, kluski... co jeszcze? Knedle! Dobry pomysł, ale jeśli wolę śniadania z patelni? W takim razie... knedle z patelni! I tak pomyślałam, by zrobić serniczki z ricotty nadziane truskawkami. Na patelni podwoiły swoją objętość, wyszły puszyste i lekkie jak chmurka. Dzięki dodatkowi syropu amaretto, podczas smażenia wydobywał się piękny aromat. A w środku gorące truskawki... po prostu niebo! :) Jedno z lepszych śniadań, zdecydowanie do powtórzenia w najbliższym czasie :) Gorąco polecam wszystkim fanom ricotty i knedli oczywiście :)


Ricottowe knedle z patelni o smaku amaretto nadziane truskawkami podane z dyniowym* kremem z mango i serka waniliowego oraz truskawkami i mascarpone
 * dodatek oleju z pestek z dyni firmy Biooil




RICOTTOWE KNEDLE Z PATELNI NADZIANE TRUSKAWKAMI
/przepis autorski/
/1 porcja/

100 g ricotty
35 g mąki żytniej grubo mielonej (u mnie ekologiczna firmy Symbio)
15 g mąki pszennej tortowej
łyżeczka syropu amaretto
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
małe jajko
truskawki do nadziania knedli
olej kokosowy do natłuszczenia patelni (u mnie BIOOIL)

Ricottę zmiksować z jajkiem i syropem, dodać obie mąki, sól, proszek do pieczenia. 
Oprószonymi mąką dłońmi formować kulki, do środka wkładać około połowy małej truskawki.
Kłaść na natłuszczoną patelnię. Smażyć ok. 5 minut z każdej strony na małym ogniu.
Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

18 komentarze

  1. ej no.. przecież one są tak genialnie grube... o mamo! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten syrop w tle! Uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm.. obłęd :)
    Uwielbiam te syropy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pączki, takie grubaśne :D Ricottę uwielbiam, knedle również- muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja dziś kolejną ricottę kupiłam, także czaję się na jakieś pyszne śniadania i nie tylko z jej wykorzystaniem i widzę, że kolejny smakowity pomysł już znalazłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z ricotty i jeszcze nadziane truskawkami!
    lepiej być nie może! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Skojarzyły mi się trochę z ricotta buns ;) Knedle z patelni? Fajna alternatywa dla tych zwykłych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie grubiutkie i z takim nadzieniem nic tylko sie zajadac <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe rumiane knedle !

    OdpowiedzUsuń
  10. jak Ty to robisz że takie grube Ci wychodzą? mistrzostwo! no i amaretto- czyli coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaję proszku do pieczenia, rosną na patelni :)

      Usuń
  11. przepis genialny, tak jak cały blog. Obserwuję i zapraszam na mojego nowego bloga http://recipeformylife.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak cudownie wyglądają te serniczki !!! mega apetycznie :D A ja jeszcze nigdy nie jadłam ricotty ! hańba :D muszę w końcu się zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. przepis faktycznie genialny

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj