609. Ultrazdrowe lody śniadaniowe i cross hot bun!

30 lipca

Kolejny dzień upałów. Nigdy nie sądziłam, że tak posmakują mi śniadania na zimno! Zwykle myślałam, że po prostu się nimi nie da najeść. Myliłam się. Lodów wyszło tak dużo, że ledwo co udało mi się dobrnąć do dna szklanki. Wyszły gęste, mocno bananowe, z kwaśną nutką. Cudowne! Nawet nie trzeba było dosładzać. Dojrzała brzoskwinia i banan zrobiły swoje. Do tego domowa, tradycyjna bułeczka angielska - hot cross bun, która od dziś jest moją ulubioną! :) 


Bułeczki robiłam z TEGO przepisu. Przepis na lody znajdziecie pod zdjęciami.


Bananowo-brzoskwiniowe lody z borówkami i białą porzeczką; hot cross bun z rodzynkami*
* dodałam też trochę zielonych rodzynek 




BANANOWO - BRZOSKWINIOWE LODY NA KEFIRZE
/przepis własny/

Składniki:

1 zamrożony średni banan (ok. 150 g)
1 zamrożona brzoskwinia
4 kostki lodu
200 g kefiru naturalnego
100 g twarogu mielonego w kostce
szczypta kardamonu i cynamonu

Przygotowanie:

Banana, brzoskwinię i kefir zmiksować w blenderze. Następnie dodać twaróg, przyprawy i lód. Miksować aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Na koniec przelać do szklanki i umieścić na minimum pół godziny w zamrażarce. Po tym czasie wyjąć, udekorować owocami, bazylią i podawać. 

Smacznego!


Uzupełniłam przepisy na poniższe śniadania:

1) Chłodnik na słodko


2) Kokosowy pudding z chia


3) Donuty z mozarellą



You Might Also Like

14 komentarze

  1. O mamuniu, cóż za śniadanie! Królewskie.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne lody, a do tego domowe bułeczki - dogadzasz sobie z rana, jak zawsze pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zarówno jak te bułeczki tak i lody mnie zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też dopiero w tym roku dowiedziałam się o tym jak bardzo lubię śniadania na zimno ;D Twoje jest świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszności, robię obie podobne koktajle na śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie najbardziej zasmakowałaby ta bułeczka ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta bułeczka wygląda tak apetycznie, że zrobiłam się głodna. Chyba jak bym zjadła coś zimnego na śniadanie to zamroziłabym się od środka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Śniadanie idealne na upał! Zrobię na pewno :) Pyszne *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. Lody, lody dla ochłody i pyszna bułeczka .:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy znaleźć czas na te wszystkie "śbiadania do zrobienia"?! Lody muszę koniecznie wypróbować! I też jakoś wmawiam sobie, że zimnym śniadaniem nie najem się za bardzo ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. też ostatnio polubiłam śniadanka na zimno :)
    te lody mnie oczarowały *-*
    i bułeczki róniweż :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealne są te lody! Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najlepsze co może być na upały! :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj